TIPS TRAVEL TO WORLD PARADISE AT HALLSTATT AUSTRIA


INI KAMPUNG KE SYURGA ?

Hallstatt ni memang tak dinafikan cantiknya. Time first time sampai sini, terkejut dengan kecantikannya sampai rasa takmau balik rumah dah. Hallstatt merupakan sebuah kampung yang terletak di Austria dan mengadap Hallstatt Lake. Hallstatt juga merupakan salah satu daripada Unesco World Heritage.

Macam mana nak pergi ?

Ada banyak cara nak pi ke sana, waktu aku pi dulu, aku stay di Salzburg sebab lebih dekat dan mudah since aku beli tiket offer Paris ke Salzburg(50EURO return)

1. Bas (Salzburg – Bad Ischl – Hallstatt) - 16EURO one way.
Naik bas ni lebih murah tapi perjalanan hampir 3jam15minit. Harganya lebih kurang. Tapi yang bestnya naik bas ni, bas akan lalu ikut pergunungan. Cantik sangat !!

2. Train (Salzburg – Attnang Puhcheim- Hallstatt) – 28EURO one way

Harga tiket train boleh berubah mengikut cara kita beli. Aku beli dulu guna website OEBB Train
Naik train ni jimat masa, perjalanan lebih kurang 2jam lebih. Then sampai di Hallstatt tu kena naik bot 5EURO one way untuk ke perkampungan.

Aku cadangkan pergi naik bas dan balik naik train. Boleh merasa suasana berbeza dan pemandangan berbeza. Ada jugak option transportation lain tapi aku rasakan ini yang terbaik.

Dimana nak tidur ?

Hallstatt ni dicadangkan pergi balik hari dan tidur di Salzburg. Lebih murah dan senang sebab Salzburg ini bandar besar. Melainkan siapa yang nak honeymoon tu, boleh la nak perg tidur di Hallstatt.
Aku tempah hostel guna Booking.com. Harga 1 malam lebih kurang 20EURO.

Waktu bila sesuai nak pergi ?

Hallstatt ni sesuai pi waktu summer dan winter. Time summer cuaca lebih kurang (12°C to 6°C) and time winter( -10°C to 3°C).
Boleh tengok dua situasi yang berbeza, tapi kena tengok jugak weather forecast, kalau hujan/kabus view dia akan jadi tak cantik. Rezeki time aku pi sana, winter+sunny day.

#travelogkami #Hallstatt
Jangan lupa like&share post TravelogKami
Banyak lagi perkongsian travel around the world akan dikongsikan

Travel & Inspire people!

 

Subscribe to our Newsletter

Contact our Support

Email us: Support@templateism.com

Booking Holiday Now